Інформація про проведену нараду 21.03.2016 року


21. 03. 2016 року була проведена нарада за участю керівників структурних підрозділів Черкаського міської ради та представників ДПІ у м. Черкасах управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах, Територіальної державної інспекції з питань  праці у Черкаській області та суб»єктів господарювання щодо сплати до бюджету м. Черкаси акцизного податку та ПДФО.

В ході проведення наради були визначені проблемні питання при наповненні бюджету м. Черкаси та визначенні заходи, проведення яких дасть змогу збільшити надходження платежів до бюджету м. Черкаси у 2016 році.

На нараді заступник міського голови Овчаренко С. А.  наголосив, що без достатнього фінансового ресурсу міського бюджету неможливо забезпечити  повноцінну життєдіяльність міста. 

За січень-лютий  2016 року до загального фонду бюджету м. Черкаси надійшло доходів у сумі 145, 3 млн. грн., що становить 113, 9 відс. до плану на січень-лютий 2016 року, понад план надійшло 17, 7 млн. грн. Проти аналогічного періоду 2015 року надходження до загального фонду бюджету м. Черкаси збільшились на 49, 1 млн. грн., або на 51 відс.

З 2015 року до бюджету м. Черкаси зараховується акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів. На сьогодні це є одним із бюджетоутворюючих податків. За  2015 рік до бюджету надійшло акцизного податку у сумі 70, 4 млн. грн, на 2016 рік депутатами Черкаської міської ради затверджені планові показники у сумі 109 млн. грн., що на 39 млн. грн., або 55, 7 відс.  більше фактичних надходжень у 2015 році. 

Відповідно проведеного аналізу ДПІ у м. Черкасах встановлено, що ряд суб»єктів господарювання порушують податкове законодавство занижуючи податкові зобов»язання або сплачують податок до бюджету в неповному розмірі.   

Крім того, однією із гострих проблем є стан декларування суб»єктами господарювання  розміру заробітної плати,  та декларування чисельності найманих працівників, яка фактично не забезпечує нормальної їх діяльності.

Директор департаменту фінансової політики Джуган Н. В. проінформувала присутніх про стан надходження платежів до бюджету м. Черкаси, в тому числі акцизного податку та податку на доходи фізичних осіб.

Зауважила, що податок на доходи фізичних осіб – є найбільшим бюджетоутворюючим податком, тому необхідно максимально зосередити зусилля на підвищенні рівня сплати податку з доходів фізичних осіб.

Головною проблемою щодо надходжень ПДФО є виплата заробітної плати  нижче встановленого рівня, незареєстрована робоча сила та зарплата в конвертах та відповідно   міський бюджет  несе значні втрати.

Начальник  Управління Пенсійного фонду України в м. Черкасах Черкаської області  Котика П. М. проінформував про стан  декларування СГД по м. Черкаси розміру заробітної плати та наголосив, що надалі суб»єкти господарювання продовжують декларувати  чисельність найманих працівників, яка фактично не забезпечує нормальної діяльності підприємства,  зокрема готелі, стоматкабінети, перевізники декларують незначну кількість найманих працівників.

Заступник начальника територіальної державної інспекції з питань  праці у Черкаській області Жаркова М. В. повідомила що постановою КМУ від 3 лютого 2016 р. № 55 внесені зміни до Постанови Кабміну від 17. 07. 2013 № 509 «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення». Документ визначає механізм накладення на суб’єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю. Їх перелік визначено у частині 2 статті 265 Кодексу законів про працю України. Зокрема передбачено, що юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді наступних штрафів: 

 

 

Вид правопорушення

Розмір фінансової санкції згідно з ч. 2 ст. 265 КЗпП

Фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту)

30 МЗП (діє розмір на момент виявлення порушення, з 01. 01. 2016 р. розмір санкції становить 41340 грн) за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення

Оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві

Виплата заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ та податків

Несвоєчасна або неповна виплата зарплати

3 МЗП (діє розмір на момент виявлення порушення, з 01. 01. 2016 р. розмір санкції становить 4134 грн)

Недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці

10 МЗП (діє розмір на момент виявлення порушення за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення, з 01. 01. 2016 р. розмір санкції становить 13780 грн)

Недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов'язків, передбачених законами України «Про військовий обов'язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»

10 МЗП (діє розмір на момент виявлення порушення за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення, з 01. 01. 2016 р. розмір санкції становить 13780 грн)

Порушення інших вимог трудового законодавства

у розмірі мінімальної заробітної плати (з 01. 01. 2016 р. розмір санкції становить 1378 грн)